Stopp arbeid

Remøy Managements holdning til helse, miljø og sikkerhet (HMS) er å opprettholde et trygt og sikkert arbeidsmiljø, beskytte mot enhver risiko eller eksponering for personskade, skade på eiendom eller uønskede effekter på miljøet.

Dermed er det en rett og plikt for alle ansatte og engasjerte av Remøy Management å utøve STOPP ARBEID ordre når ansatte, underleverandør eller miljøet er i fare. Ledelsen støtter sine ansatte fullt ut i gjennomføringen av STOPP ARBEID ordrer.

STOPP ARBEID ordre skal anvendes dersom en situasjon oppstår på grunn av en utrygg handling, atferd, utelatelse eller ikke-handling, og dersom denne type situasjon hadde fått fortsette, potensielt kunne ha ført til en uheldig hendelse.

Enhver person, uavhengig av stilling, ansiennitet eller disiplin, har rett og plikt til å STOPPE ARBEIDET hvis det etter hans/hennes oppfatning, er en aktivitet som kan være en potensiell uheldig hendelse.

Ingen ansatte skal være beskyldt for unødvendig bruk av STOPP ARBEID ordre, selv om etterforskning viser at STOPP ARBEID ikke var nødvendig. Bestemmelsen om STOPP ARBEID må anvendes i god tro.

I forbindelse med STOPP ARBEID, så er timingen en kritisk faktor. Det bør ikke være noen forsinkelser i en avgjørelse om å avbryte arbeidet dersom behovet skulle oppstå.

Arbeid som har opphørt på grunn av STOPP ARBEID ordre, skal ikke gjenopptas før alle sikkerhetsmessige aspekter er fjernet til tilfredsstillelse av den ansatte som tok initiativet til å STOPPE ARBEIDET.